فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

بررسی تاثیر چرخه تبدیل وجه نقد بر عملکرد شرکت ها

بررسی تاثیر چرخه تبدیل وجه نقد بر عملکرد شرکت ها
دسته بندی برنامه نویسی
بازدید ها 0
فرمت فایل pdf
حجم فایل 687 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 88
بررسی تاثیر چرخه تبدیل وجه نقد بر عملکرد شرکت ها

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

فهرستمطالب
عنوان صفحه
فصل اول : کلیات تحقیق
1-1 مقدمه .............................................................................................................. 2
2-1 تشریح موضوع و بیان مسأله .............................................................................. 3
3-1 اهمیت و ضرورت انجام پژوهش...................................................................... 4
4-1 اهداف تحقیق .................................................................................................. 5
5-1 سوالات تحقیق ............................................................................................... 5
6-1 فرضیه های تحقیق .......................................................................................... 5
7-1 روش تحقیق ................................................................................................... 5
8-1 روش تجزیه و تحلیل داده ........................................................................... 6
9-1 قلمرو پژوهش................................................................................................. 6
10-1 نحوهی جمع آوری دادهها .......................................................................... 6
11-1 جامعه آماری و نحوه نمونه گیری............................................................... 7
12-1 تعریف عملیاتی واژگان ..............................................................................
13-1 ساختار پایان نامه ......................................................................................
7
7
فصل دوم : مبانی نظری و پیشینه
1-2 مقدمه .............................................................................................................
2-2 مفهوم وجه نقد ومعادل وجه نقد .....................................................................
9
9
-3-2 تئوریهای مرتبط با سطح نگهداشت وجه نقد ............................................... 10
-1-3-2 تئوریهای مبادله ای و سلسله مراتبی ......................................................... 10
-4-2 انگیزه نگهداری وجه نقد ...............................................................................
-1-4-2 انگیزه احتیاطی .... .....................................................................................
12
12
-1-1-4-2 انگیزه احتیاطی و عدم تقارن طلاعاتی..................................................... 13
-2-1-4-2 انگیزه احتیاطی و هزینه نمایندگی بدهی................................................. 14
-3-1-4-2 هزینه نمایندگی نظریات مدیریتی........................................................... 15

انگیزه هزینه معاملات ................................................................................ 15
-3-4-2 انگیزه فرهنگی .......................................................................................... 16
-4-4-2 انگیزه مالیاتی ............................................................................................ 17
-5-2 عوامل موثر بر نگهداری وجه نقد توسط شرکتها ........................................
-1-5-2 داراییهای شبه نقد(حسابهای دریافتنی،موجودی کالاو...).....................
-2-5-2 نسبت بدهی ..............................................................................................
-3-5-2 رشد فروش ...............................................................................................
-4-5-2 فرصتهای رشد(سرمایه گذاری)..............................................................
-5-5-2 اندازه شرکت ............................................................................................
-6-5-2 مخارج سرمایه ای......................................................................................
-7-5-2 جریانهای نقدی حاصل از عملیات...........................................................
-8-5-2 محدودیتهای مالی .................................................................................
-9-5-2 اصول راهبری شرکت ..............................................................................
-10-5-2 سود سهام ...............................................................................................
-11-5-2 ساختار مالکیت شرکت ...........................................................................
-12-5-2 هزینه های نمایندگی و عدم تقارن اطلاعاتی ............................................
-6-2 مزایا و هزینه های نگهداری وجه نقد ..............................................................


-7-2 اهمیت نگهداری وجه نقد و فرصتهای سرمایه گذاری.................................
-8-2 نقش نگهداری وجه نقد در کاهش حساسیت جریان نقدی سرمایه گذاری ......
-9-2 نگهداری وجه نقد و ارزش شرکت ................................................................
-10-2 موجودی وجه نقد وعملکرد عملیاتی شرکت................................................
-11-2 عملکرد .......................................................................................................
-1-11-2 چرا ارزیابی عملکرد.................................................................................
-2-11-2 رویکردهای معیار عملکرد........................................................................
-1-2-11-2 رویکرد حسابداری..............................................................................
-2-2-11-2 رویکرد اقتصادی.................................................................................
-3-2-11-2 رویکرد تلفیقی...................................................................................

رویکرد مدیریت مالی......................................................................... 34
-12-2 پیشینه پژوهش............................................................................................
1-12-2 پیشینه داخلی ............................................................................................
2-12-2 پیشینه خارجی ...........................................................................................
13-2 خلاصه فصل ................................................................................................
35
35
36
40
فصل سوم : روشتحقیق
1-3 مقدمه ............................................................................................................. 42
2-3 قلمرو تحقیق ................................................................................................... 42
3-3 جامعه آماری ................................................................................................ 43
4-3 روش نمونه گیری و حجم نمونه....................................................................... 43
5-3 فرضیه های تحقیق........................................................................................... 43
6-3 روش جمعآوری اطلاعات .............................................................................. 43
7-3 متغیرها و نحوه اندازه گیری آنها ...................................................................... 44
8-3 روش تجزیه و تحلیل دادهها و آزمون فرضیهها ................................................ 45
فصل چهارم : تجزیه و تحلیل دادهها
1-4 مقدمه ............................................................................................................. 48
2-4 ارائه تحلیل توصیفی ........................................................................................ 48
3-4 آزمون نرمال بودن هریک از متغیرها ...............................................................
-4-4 تحلیل استنباطی .............................................................................................
-5-4 آزمون فرضیه های پژوهش ............................................................................
-6-4 خلاصه فصل .................................................................................................
50
فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها
1-5 مقدمه .............................................................................................................
2-5 خلاصه پژوهش ..............................................................................................

نتایج تحقیق .................................................................................................. 60
4-5 پیشنهادها ........................................................................................................
5-5 محدودیتها ..................................................................................................
62
63
فهرست منابع و مآخذ ....................................................................................... 64
پیوست یک : لیست شرکتهای انتخاب شده .........................................................
و آمار توصیفی تحقیق SPSS پیوست دو :خروجیهای مربوط به نرم افزار آماری

فهرستجداول
جدول صفحه
1نحوه اندازهگیری متغیرهای تحقیق.................................................................................. - جدول 3
1آماره های توصیفی........................................................................................................... - جدول 4
43
48
2 .آزمون کلموگروف اسمیرنف.......................................................................................... 52 - جدول 4
3...بررسی مقدار همبستگی................................................................................................. 53 - جدول 4
4 بررسی معناداری مدل رگرسیونی..................................................................................... 54 - جدول 4
5 بررسی معناداری مدل رگرسیونی..................................................................................... 55 - جدول 4
6.بررسی ضرورت وجود متغیرها در مدل........................................................................... 55 - جدول 4
7 خلاصه نتایج فرضیات.................................................................................................... 56 - جدول 4
1خلاصه یافته های تحقیق................................................................................................

چکیده در این تحقیق سعی شده است، تاثیر چرخه تبدیل وجه نقد بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران مورد آزمون قرار میگیرد. دوره تبدیل وجه نقد عبارت است از دوره وصول مطالبات بعلاوه دوره گردش موجودی کالا منهای دوره تسویه بدهیها، همچنین برای اندازه گیری عملکرد از بازده سرمایه گذاریها استفاده شده است، بازده سرمایه گذاری معیاری مهمی برای اندازه گیری عملکرد است و سود حاصل از سرمایه گذاریها را نشان میدهد.برای این منظور از دو نسبت بازده مجموع داراییها و بازده حقوق صاحبان سهام برای ارزیابی بازده سرمایه گذاری استفاده شده است.اطلاعات لازم برای محاسبه متغییرها از صورتهای مالی حسابرسی شده و یادداشتهای پیوست آنها استخراج شده است. جامعه ی آماری تحقیق حاضر را کلیه ی شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران شکل میدهد که از این میان پس از بکارگیری روش حذفی145 شرکت به عنوان نمونه آماری در طی سالهای 1386 تا 1390 به عنوان نمونه انتخاب شده است. برای تحلیل داده های شرکتهای مورد مطالعه، از نرم افزار SPSS نسخه شماره 19 بهره گرفته شد. پیش از تعیین روش آماری مناسب برای تحلیل، فرضیهی نرمال بودن مشاهدات به صورت توصیفی با استفاده از رسم نمودار احتمال نرمال و نمودار هیستوگرام و همچنین به صورت استنباطی با استفاده از آماره کلموگروف- اسمیرنف، بررسی میشود. برای تجزیه و تحلیل مشاهدات و بررسی تایید یا رد فرضیات تحقیق ازروش های آماری همبستگی پیرسون و رگرسیون استفاده شده است. نتیجه بررسی فرضیه اول تحقیق حاکی ازعدم وجود ارتباطی معنی دار بین متغیر مستقل طول دوره تبدیل وجه نقد و متغیر وابستهنسبت بازده نرخ بازده حقوق صاحبان سهام میباشد. اما نتیجه بررسی فرضیه دوم نشان داد که به بن طول دوره تبدیل وجه نقد و نرخ بازده داراییها رابطه معنی دار وجود دارد. مقدمه بسیاری از شرکتهای مطرح در سرتاسر دنیا میزان قابل توجهی از دارایی های خـود را در قالب موجودی نقد، معادلات نقدی و اوراق بهادار قابل معامله نگهداری میکنند. اما در این میان آنچه که برای سهامداران از اهمیت زیادی برخوردار است این است که آیـا نگهداری مبلغ قابل توجهی موجودی نقد منجر به افزایش عملکرد شرکت میشود یا خیر؟ به بیـانی دیگر آیا نگهداشت انبوه وجه نقد، ثروت سهامداران را افزایش میدهد یا خیر؟برای پاسخ به سـوال فوق باید آثار چرخه تبدیل وجه نقد چنین شرکتهایی را مورد بررسی قرار داد. ارزیابی و عملکرد شرکتها همواره مورد توجه سهامداران، سرمایه گذاران، اعتباردهندگان مالی، نظیر بانکها و مؤسسات مالی، بستانکاران و به خصوص مدیران بوده است. ارزیابی عملکـرد از لحاظ مالی با دو شاخص قدرت نقدینگی و سودآوری تعیین مـیشـود. سـودآوری بـه اصـطلاح علامت مریض نبودن بنگاه اقتصادی و قدرت نقدینگی، علامت ادامه حیات بنگـاه اقتصـادی اسـت. اگر چه هر دو اینها با اهمیت هستند، اما نقدینگی از اهمیت بیشتری برخوردار است. شـرکتهای بـا سودآوری پایین یا حتی غیر سودآور، مدت بیشتری میتوانند در خدمت اقتصاد قـرار گیرنـد، ولـی شرکتهای بدون نقدینگی امید به حیات کمتری دارند (نمازی و همکاران،1388 ). استفاده بهینه از موجودی نقد نگهداری شده نیز از سوی دیگر از اهمیت زیادی برخـوردار است. به عبارتی دیگر برخی از مدیران ممکن است این موجودی نقد را صرف هزینه های تحقیق و توسعه نمایند و شرکت را چشم انداز رشد مناسبی همراه سازند. برخی دیگر از مدیران ممکن است اقدام به افزایش سود نقدی سهام خود کنند. تمامی چنین تصـمیماتی عملکـرد عملیـاتی شـرکت را تحت تاثیر خود قرار میدهد(انصاری و کریمی،1387 ). با عنایت به مباحث ذکر شده هدف از انجام این پژوهش بررسی تاثیر چرخه تبـدیل وجـه نقد بر عملکرد شرکتهای پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران میباشد

.......................................................................


بررسی رابطه بین تناسب استراتژی و ساختار سازمانی با عملکرد در شرکت های خانوادگی

بررسی رابطه بین تناسب استراتژی و ساختار سازمانی با عملکرد در شرکت های خانوادگی (مطالعه موردی شرکت های خانوادگی مستقر در شهرک های صنعتی استان یزد)
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pdf
حجم فایل 3702 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 200
بررسی رابطه بین تناسب استراتژی و ساختار سازمانی با عملکرد در شرکت های خانوادگی

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی رابطه بین تناسب استراتژی و ساختار سازمانی با عملکرد در شرکت های خانوادگی (مطالعه موردی شرکت های خانوادگی مستقر در شهرک های صنعتی استان یزد)

تعداد صفحات این مقاله 11 صفحه به همراه تعداد 10 مقاله دیگر که جمعا 200 صفحه می شوند.

چکیده
در عصر فرا رقابتی، سازمان ها با محیطی روبرو هستند که مشخصه ی آن افزایش پیچیدگی و جهانی شدن پویایی
است. لذا سازمان ها برای استمرار و استقرار خود باید توجه بیشتر خود را به توسعه و تقویت ساختار سازمانی خود که از
طریق مدیریت عملکرد صورت می گیرد، معطوف سازند. بنابراین هدف این تحقیق بررسی رابطه استراتژی و ساختار
سازمانی با عملکرد شرکت های خانوادگی می باشد.جهت گردآوری داده ها در این تحقیق، از پرسشنامه برای بررسی رابطه
بین متغیرهای مستقل (قدرت، تجربه و فرهنگ سازمانی) و متغیرهای وابسته ی تحقیق (عملکرد، استراتژی و ساختار
سازمانی) استفاده شده است. برای بررسی وجود رابطه معنادار بین متغیر ها از جدول توافقی و آزمون کی دو و به منظور
استفاده SPSS آزمون فرضیهها با هدف سنجش روابط میان متغیرها از رگرسیون چند متغیره با استفاده از نرم افزار
گردیده است.جامعه آماری تحقیق حاضر شامل تمام شرکت های خانوادگی مستقر در شهرک صنعتی استان یزد می
باشند،است.حجم نمونه از طریق فرمول کرکران تعداد 76 پرسشنامه توزیع شد و نهایتا 63 پرسشنامه قابل استفاده حاصل
گردید.نتایج حاصل از تحقیق نشان می دهد که فرهنگ سازمانی با ساختار سازمانی رابطه ای معنا دار اما معکوس دارد. به
علاوه بعد تجربه به عنوان شاخص نفوذ خانواده در استراتژی شرکت تاثیری معنادار ومستقیم دارد و نفوذ خانواده نقش
تعدیلگر را ندارد. بنابراین می توان گفت هر چقدر فرهنگ سازمانی افزایش یابد ساختار سازمانی ضعیف تر و هر اندازه
تجربه بهبود یابد استراتژی و به دنبال آن سطح عملکرد سازمان نیز افزایش می یابد.
واژه های کلیدی: عملکرد، استراتژی، ساختار سازمانی، شرکت خانوادگی، نفوذ خانواده.


بررسی سازوکارهای حاکمیت شرکتی و محافظه کاری

بررسی سازوکارهای حاکمیت شرکتی و محافظه کاری
دسته بندی حسابداری
بازدید ها 0
فرمت فایل pdf
حجم فایل 517 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 24
بررسی سازوکارهای حاکمیت شرکتی و محافظه کاری

فروشنده فایل

کد کاربری 4674
کاربر

بررسی سازوکارهای حاکمیت شرکتی و محافظه کاری

مدیران با توجه به انگیزه‌های گوناگون درصدد شناسایی سریع‌تر سودها و به تاخیر انداختن زیان‌ها هستند. محافظه‌کاری محدودیتی است که توانایی و تمایل این رفتار فرصت‌طلبانه را از مدیران می‌گیرد. هیئت مدیره شرکت به عنوان نهادی که نقش هدایت و نظارت بر کار مدیران اجرایی را دارد، و مالکان نهادی به عنوان ناظران بیرونی، از اهمیت بسزایی در هدایت مناسب‌تر شرکت و از جمله اتخاذ رویه‌‌های محافظه‌کارانه‌تر برخوردار می باشند. در این تحقیق به بررسی تأثیر سازوکارهای نظام راهبری شرکت بر میزان محافظه‌کاری، در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران پرداخته شده است. برای اندازه‌گیری محافظه‌کاری از معیارهای عدم تقارن زمانی باسو و اقلام تعهدی بال و شیواکومار استفاده شده است.از بین سازوکارهای نظام راهبری شرکت، به بررسی مالکیت سرمایه گذاران نهادی، درصد اعضای غیر¬موظف هیئت مدیره و درصد مالکیت مدیران به عنوان متغیر های مستقل پرداخته شده است. برای آزمون فرضیه های تحقیق از رگرسیون مقطعی ترکیبی استفاده گردیده است. یافته‌ها حاکی از وجود رابطه مثبت بین درصد مالکیت اعضای هیئت مدیره و سرمایه‌گذاران نهادی با محافظه‌کاری و نیز رابطه منفی بین نسبت اعضای غیر موظف هیئت مدیره و محافظه‌کاری می‌باشد.