فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

گرافیک لیبل

پس از انقلاب اسلامی و بهم ریختن نظام گذشته،تلاش درراه گسترش صادرات غیرنفتی،سیر صعودی خود را پیموده و دست اندرکاران تولید با اعمال روشهای جدید و استفاده از تکنیکهای بسته بندی به ارتقاء‌صادرات توجه قابل ملاحظه ای کرده انداما این صنعت دهز مانند دیگر صنایع در کشورهایی مانند ایران از جایگاه واقعی برخودار نبوده و برای رسیدن به سطح کشوری پیشرفته هنوز راه
دسته بندی عمران
فرمت فایل doc
حجم فایل 20 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 35
گرافیک لیبل

فروشنده فایل

کد کاربری 7169

رشتة گرافیک

عنوان: لیبل (صنایع غذایی)

مقدمه

هدف از انتخاب موضوع.

پس از انقلاب اسلامی و بهم ریختن نظام گذشته،تلاش درراه گسترش صادرات غیرنفتی،سیر صعودی خود را پیموده و دست اندرکاران تولید با اعمال روشهای جدید و استفاده از تکنیکهای بسته بندی به ارتقاء‌صادرات توجه قابل ملاحظه ای کرده اند.اما این صنعت دهز مانند دیگر صنایع در کشورهایی مانند ایران از جایگاه واقعی برخودار نبوده و برای رسیدن به سطح کشوری پیشرفته هنوز راه طولانی در پیش است.

اکنون به دلیل نو بودن موضوع، و عدم وجود منابع و مراجع فارسی،مشکلاتی برای بررسی کامل به وجود آمده است اما امیداست این تحقیق مقداری باشد برای تحقیقات گسترده تر از سوی دانشجویان آتی رشتة گرافیک.

باشد که روزی فرا رسد،تا صادرات این مرز وبوم با بسته بندیهای عالی،بازارهای جهانی را به تسخیر درآورده و چهرة تولیدات و صادرات کشورمان را تغییر دهد.

لیبل:

لیبل شاحراز از بسته بندی است که در انواع و اقسام فرم ها،طرحها و رنگها تهیه می شود.برای لیبلهای تاریخچه ای طولانی دارند.داروسازان رومی معتقد بودند که گیاهان بایستی در کوزه های کوچکی که نام دارد و فروشنده بر آن نوشته شده،فروخته شوند،تا اینکه بطریهای ساده در قرن هفدهم معمول شد.بعد از این واقعه،ساخت لیبل آنهم از نقره و عاج مرسوم شد.این لیبلها را به دور گردن بطری ها می آمیختند و بیشتر جنبة نمایش داشتند تا اطلاع رسانی به مصرف کننده.

به درستی هیچ کس نمی داند که برای اولین بار چه کسی بسته را برای تشخیص محتویاتش علامتگذاری کرد و بازهم هیچکس نمی داند چه کسی اولین بار لیبل های کوچکی را چاپ و سپس به روی شیشه نصب نموده اند آنچه مسلم است این است که پیچیدن کاغذ به دور محصول از قرن 16 آغاز شد.ارزش رواج لیبل تا اواخر قرن حاضر شناخته شده نبوده تا اینکه فرانسویان شروع به چاپ تصویر خوشه ی انگور به روی لیبل ظروف سرکه نمودند که قبلاً فقط از کلمات استفاده می کردند.

لیبل ها ازیک سری مولد گوناگون شامل: کاغذ،مقوا، نوار یا ورقه های

پلاستیکی،فویلها و مواد متالیک تهیه می شوند.لیبل های فویل متالیک در جائیکه کیفیت تصویر مورد نظر است،به طور وسیعی مورد استفاده قرار می گیرند به عنوان مثال برای بطریهای نوشابه.

بیشتر گفتیم که لیبل یکی از شاخه ی بسته بندی است که در انواع و اقسام ورنها و رنگها و طرحها با مترپالهای مختلف تهیه می شود.برای بهتر توصیه کردن موضوع بهتر آن است بر روی اجمالی بر پدیدة بسته بندی داشته باشند.

پدیدة بسته بندی شاید در جوامع ابتدایی از اهمیت چندانی برخوردار نباشد.ولی در صنعت و تکنولوژی مدرن،جایگاه بسته بندی دارای اولویت والایی است و روزبه روز بر اهمیت آن در جوامع مترقی و پیشرفته افزوده می شود.بی تردید نیاز بشر همواره در طی تاریخ سیر صعودی داشته و احتیاجات انسانهای امروزی نسبت به لوران اولیه حتی قابل مقایسه هم نیست چرا که نیاز به آسان زیستن و آسان برخودار شدن از مواهب و تولیدات،خود ناخواسته موجب بالارفتن درخواستهای بشر می گردد. همزمان با افزودن طبی انسان،تکنولوژی مدرن نیز،تولیدات را افزایش داده و همواره تولید،بر نیاز در جوامع پیشرفته یا در کشورهای شمال (کشورهای شمال در اصطلاح سیالی به کشورهایی اطلاق می شود که علاوه بر برتری اقتصادی از برتری سیاسی در سیاست جهانی نیز برخوردارند مثل آمریکا و فرانسه)‌برتری زیادی داشته است،از طرفی تورم قیمتها و رکورد بازارهای جهانی چهره خود را به بازارهای تولید نشان داده است و دست اندرکاران تولید موارد مورد نیاز جوامع، می بایست به هر طریق ممکن کالاها و فرآورده های خود را ه فروش برسانند.

بسته بندی برای پاسخ گفتن به این نیاز تولیدکنندگان و نیز برای حمل ،ذخیره و توزیع کالا،پا به میدان گذاشت و اکنون می توان گفت که بدون امر بسته بندی که خود در حیطة‌بزرگتری،در دایرة‌ تبلیغات قراردارد،تقریباً فروش کالا غیرممکن می نماید.

  • «بسته بندی چیزی است که نفس کالا را تغییر می دهد وبدون بسته بندی آن کالا وجود ندارد*«لیستر باتلر» این جمله همواره فرا راه تولید کنندگان و صاحبان صنایع بوده و خواهد بود که بسته بندی خوب نیمی از فروش خود را از قبل کرده است و برای فروش نیم دیگر نیز به عواملی چون کیفیت کالا،نام آور بودن تولیدکنندگان و امر تبلیغات نیازدارد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد