فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

فایل شاپ

فروش مقاله،تحقیقات و پروژه های دانشجویی،دانلود مقالات ترجمه شده،پاورپوینت

پروژةایران خودرو(دیزل)

قبل از شروع توضیحات لازم دربارة پروژة روشهای تولید II ،‌که در شرکت ایران خودرو دیزل و به بررسی فرآیند تولید دیوارة جلوی اتوبوس 0355 شهری که با همکاری قسمت ادارة کل مهندسی صنایع ـ امور مهندسی تولید و مساعدتهای آقای ابوالفضل رباط سرپوش رئیس کل برنامه ریزی و تأمین نیروی انسان ایران خودرو و دیزل و در مدت دو اه انجام پذیرفت قدردانی می نماییم و امیدوارم
دسته بندی صنعتی
فرمت فایل doc
حجم فایل 7 کیلو بایت
تعداد صفحات فایل 6
پروژةایران خودرو(دیزل)

فروشنده فایل

کد کاربری 8044

قبل از شروع توضیحات لازم دربارة پروژة روشهای تولید II ،‌که در شرکت ایران خودرو دیزل و به بررسی فرآیند تولید دیوارة جلوی اتوبوس 0355 شهری که با همکاری قسمت ادارة کل مهندسی صنایع ـ امور مهندسی تولید و مساعدتهای آقای ابوالفضل رباط سرپوش رئیس کل برنامه ریزی و تأمین نیروی انسان ایران خودرو و دیزل و در مدت دو اه انجام پذیرفت قدردانی می نماییم و امیدوارم این پروژه راهنمای مناسبی برای دانشجویان در ترمهای آینده باشد . ضمناً از زحمات بی دریغ و ارزشمند دکتر فریدون اوحدی ، استاد راهنمای ما در درسهای روشهای تولید (I) و روشهای تولید (II) تشکر و سپاسگذاری می نماییم .

این پروژه با گذراندن 100 ساعت کار و طی دو ماه (آذر ماه و دی ماه 81) در شرکت ایران خودرو دیزل انجام پذیرفته است .

ایران خودرو دیزل تولید کننده کامیون ،‌مینی بوس ، اتوبوس می باشد .

در سالن اتوبوس سازی این شرکت که بزرگترین سولة اتوبوس سازی جهان می باشد قریب به 4000 نفر مشغول به کار هستند .

مساحت این سوله 70 هکتار می باشد و در این سالن تولید روزانه 16 اتوبوس ، که در ر شیفت کاری 8 اتوبوس تولید می شود و ظرفیت تولیدی این سالن 5500 اتوبوس در سال است .

در این سالن تولید ، دو اتوبوس 0355 شهری و C457 بیابانی تولید می شود که خط تولید این دو اتوبوس مشترک می باشد .

به دلیل وسعت کار و تعداد زیاد ایستگاههای کاری ، فقط توانستیم به بررسی فرآیند تولید دیوارة‌ جلوی اتوبوس 0355 شهری پرداخته و به بررسی و شناخت قسمتهای : 1ـ مقدمات 2ـ پیش مونتاژ (مونتاژ فوری) 3ـ 9 ایستگاه خط اصلی تولید دیوارة جلوی بپپردازیم .

در این سالن تولید ابتدا قسمتی با عنوان مقدمات (Material) ، فرآیندهای مختلفی بر روی مواد اولیه که عمدتاً پروفیل است انجام می دهند .

این عملیات عبارتند از :

1ـ برش کاری

2ـ سوراخ کاری

3ـ خم کاری

4ـ جوشکاری

که به توضیح آنها خواهیم پرداخت .

که این پروفیل ها عمدتاً به طور مستقیم به خط اصلی تولید وارد می شوند و بعضی از پروفیل ها به قسمتهای پیش مونتاژ طراحی شده در کنار خط اصلی تولید منتقل می شوند .

خط اصلی تولید قسمتهای مختلفی از جمله 1) خط اصلی دیوارة‌ جلو اتوبوس 2) خط اصلی دیوارة عقبی اتوبوس 3) خط اصلی شاسی اتوبوس 4) خط اصلی بدنه اتوبوس است که در این قسمتها بعد از تکمیل کاری : ابتدا دیوارة جلوی تکمیل شده به شاسی تکمیل شده و سپس دیوارة عقب تکمیل شده نصب و بعد از آن بدنه های چپ و راست و بعد از آن سقف اتوبوس نصب می گردد ، و بعد از این مراحل اسکلت و شاسی اتوبوس در مسیری زیگزالی شکل حرکت کرده و در هر مرحله به تکمیل آن می پردازند ، که از آن جمله :

1ـ نصب باک اتوبوس

2ـ نصب دیواره ها و سقف (ورق کوبی)

3ـ ورق کوبی کف اتوبوس

4ـ رنگ کاری

5ـ سیم کشی برق اتوبوس

6ـ نصب قسمتهای اساسی (موتور ، گیر بکس ، ...)


نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد